لباس راحتی

لباس های راحتی مناسب سفر

Comfortable clothes for travel

اگر شما نیز جزء افرادی هستید که به دلیل عدم راحت بودن با لباس بیرون در خانه ماندن را به بیرون رفتن و مسافرت ترجیح می‌دهید، بهتر است برای رفع این دغدغه در ادامه مطلب ما را همراهی کنید.

 همه ما وقتی صحبت از سفر می شود اولین مسئله‌ای که برایمان پیش می آید، انتخاب لباس راحتی مناسب برای سفر است. انتخاب لباس شیک برای بسیاری از افراد مهم است و دوست دارند که در سفر نیز زیبا به نظر بیایند. انتخاب لباس مناسب برای سفر با توجه به هدف سفر، مقصد سفر، وسیله سفر، فصل سفر و موقعیت آب و هوایی و … باید صورت بگیرد.

لباس های راحتی مناسب سفر در تابستان

در فصل تابستان انتخاب لباس های خنک تابستانی از جذب گرمای هوا جلوگیری می کند. برای سفر در تابستان، شال انتخاب بهتری نسبت به روسری برای بانوان می باشد چون شال به انواع مختلف روی سر بسته شده و احساس راحتی بیشتر داشته و گرمای کمتری نسبت به روسری دارد. همچنین انتخاب شال رنگی گزینه خوبی برای مسافرت در این فصل است.

استفاده از عینک دودی علاوه بر جذاب تر کردن استایل فرد، سلامتی چشم را نیز تامین می کند. اما باید از عینک دودی مناسب و با کیفیت استفاده شود.

مانتو راحتی دخترانه مناسب گزینه خوبی برای یک سفر تابستانی است. زیرا اگر به سراغ مانتوهایی که در محل کار یا خرید یا مهمانی می پوشید، بروید، احساس راحتی نخواهید داشت چون باعث گرمای بیشتر و آزار و اذیت شما شده و دست و پا گیر خواهند بود. برای سفر در تابستان به مانتوی آزاد ولی گشاد، سبک، خنک و با رنگی روشن و شاد نیاز دارید که مقدمه سفر انرژی بخش را، برای شما به ارمغان می آورد.

صندل نیز در مقایسه با سایر انواع کفش ها گزینه مناسبتری برای سفر است، و انتخاب بهتری نسبت به کفش اسپرت یا کفش پاشنه دار است. صندل احساس گرما را کمتر می‌کند. صندل مناسب باید دارای کفی متناسب و طبی باشد که برای کف پا آزاردهنده نباشد.

شلوار راحتی، یکی دیگر از لباس های راحتی مناسب برای سفر می باشد. شاید در اولین انتخاب شلوار ورزشی به ذهنتان بیاید اما جنس این شلوار برای سفرهای تابستانی گزینه خوبی نیست. شلوار نخی، بهترین گزینه از لباس های راحتی مناسب برای سفر چند ساعته در ماشین است.

در انتخاب لباس راحتی مناسب سفر برای آقایان، یک تیشرت نخی با رنگ روشن بهترین گزینه است. فقط دقت کنید که در لباس از مواد پلاستیکی استفاده نشده باشد زیرا باعث تولید گرما و عرق سوز شدن بدن می شود.

لباس های راحتی مناسب برای سفر در زمستان

انتخاب لباس راحتی مناسب، مهمترین اقدام برای سفرهای زمستانی است. لباس چند لایه به عنوان عایقی در برابر سرما عمل میکند که نقش مهمی در آرامش و آسایش سفر دارد.

در فصل زمستان لباس های سبک و راحتی را انتخاب کنید که بتواند گرمای بدن را در مقابل سرما حفظ کند. لباس هایی را انتخاب کنید که یک لایه ی ضد آب داشته باشد تا از نفوذ برف و آب باران به داخل لباس جلوگیری نماید.

پس می‌توان در حالت کلی گفت، لباس های راحتی برای سفر در زمستان شامل : زیرپوش نخی بلند، بیس یا بلوز نخی جذب، پولار یا پلیور، و یک کاپشن یا گورتکس می باشد. همچنین در زمان بارندگی داشتن دستکش ضد آب و در زمان بارش برف و سرما، پوشیدن دستکش پشمی مورد نیاز خواهد بود. یکی از واجب ترین پوشش ها در زمستان پوشیدن جوراب گرم است. سعی کنید چند جفت جوراب برای سفر در زمستان با خود به همراه داشته باشید تا اگر زمانی هوا خیلی سرد شد دو لایه جوراب به پا کنید تا از سرمای شدید هوا در امان بمانید.

لباس های  راحتی مناسب سفر در هواپیما

سفر هوایی ممکن است یک یا چند ساعت طول بکشد. لباس راحتی مناسب سفر در هواپیما باید راحت و سبک باشد. دمای داخل کابین هواپیما قابل تنظیم و کنترل است، اما ممکن است این دما برای برخی افراد سرد یا برای برخی افراد گرم باشد. پس بهتر است در فصل سرما یک لباس گرم همراه داشته باشید.

لباس هایی که دارای جیب هستند و همچنین کیف های کمری برای سفر در هواپیما گزینه خوبی می باشند. زیرا برای قرار دادن مدارک شناسایی مثل کارت پرواز، پول نقد، کارت بانکی و کارت شناسایی و… مناسب خواهند بود.

به همراه داشتن کفش های راحتی و تخت مخصوصاً برای پروازهای طولانی یا پرواز هایی که مسیر غیر مستقیم دارند، ضروری است. ساق شلواری و جوراب شلواری در پروازهای طولانی بسیار مناسب است زیرا هم در فصل سرما پا را گرم میکند و هم از متورم شدن پاها جلوگیری می کند. لباس های سرهمی برای پروازهای طولانی مناسب نیستند.

پوشش اصولی در سفر

بسیاری از کشورها قوانین مخصوصی برای پوشش مردم دارند. شاید پوشیدن برخی از لباس ها در بعضی از کشورها جرم یا توهین محسوب شود.

در بعضی از مکان ها مانند عبادتگاه ها یا برخی از محل ها باید با عرف و قوانین خاصی وارد محل شوید و یا باید لباس‌های ویژه و مخصوصی به تن کنید، بنابراین، قبل از سفر بهتر است که درباره ی قوانین، فرهنگ، آداب و رسوم و نوع پوشش و مذهب و … آن کشور تحقیق کنید. زیرا اگر ناخواسته قوانینی را زیر پا بگذارید دچار دردسر می شوید.

در حالت کلی برای اینکه سفری راحت و پر از آرامش داشته باشید سعی کنید راحت باشید. کفش راحت، لباس های نخی و راحت، کوله پشتی خوش دست و استاندارد و… از جمله لباس های راحتی مناسب برای سفر هستند که سفر را برایتان دلچسب تر و لذت بخش تر خواهند کرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *