لباس استوک

فرق لباس های استوک و تاناکورا چیست

The difference between Stoke and Tanakura

یکی از سوالات بسیاری از افراد قبل از خرید این است که فرق لباس استوک و تاناکورا چیست ؟ در مقاله قبل با اینکه لباس های استوک چه نوع لباسی هستند  و فروشگاه های اینترنتی لباس استوک آشنا شدیم و در این مقاله قصد داریم به بررسی لباس تاناکورا و تفاوت آن با لباس استوک بپردازیم. قبل از اینکه در مورد فرق لباس های استوک و تاناکورا چیست با شما صحبت کنم ابتدا بیایید ببینیم معنی تاناکورا چیست و تاناکورا از کجا امده است ؟

تاناکورا به چه معناست ؟

تاناکورا ( tanakura ) یک نام ژاپنی است. در واقع یک نام خانوادگی ژاپنی است اما در ایران به لباس های دست دوم تاناکورا گفته می شوند.  هنوز مشخص نیست که دلیل این نامگذاری چیست. لباس دست دوم یا تاناکورا به لباس هایی گفته می شود که نو نیستند و قبلا توسط شخص یا اشخاصی استفاده شده اند در واقع همانند کالاهای دست دوم دیگر هستند.

فروش لباس دست دوم تاناکورا از دهه 60 آغاز شده است اما هنوز مشخص نیست که چرا در ایران به جای پوشاک دست دوم از واژه تاناکورا استفاده می شود.

تجارت پوشاک دست دوم فرصت خوبی برای مصرف کنندگان کشورهای در حال توسعه است که میتوانند این پوشاک را حتی ارزان تر از تولیدات داخلی و لباس های نو وارداتی بفروش برسانند. این لباس ها در اکثر کشورها از جمله افریقا محبوبیت زیادی دارند. بعنوان مثال در زیمبابوه  و کنیا به دلیل جوانب اقتصادی طرفداران زیادی دارد. در ایران نیز اکثرا از مرزهای غربی کشور وارد می شود. علت محبوبیت این لباس ها این است که لباس های نو غالبا گران قیمت هستند و به دلیل ارزان قیمت بودن لباس های تاناکورا و دست دوم در مقایسه با لباس های نو تقاضای زیادی دارند.

فرق لباس های استوک و تاناکورا چیست ؟

لباس های استوک لباس های نو از برندهای معتبر هستند که همگی تولیدات برندها و تولید کنندگان مشهور جهان هستند که با کیفیت بالا و قیمت مناسبی بفروش می رسند. لباس های استوک فرصتی طلایی برای خرید یک لباس برند نو با قیمتی کمتر از قیمت واقعی است.

قیمت لباس های استوک تقریبا بین 10 تا 15 برابر کمتر از قیمت اصلی است. لباس های استوک لباس های اورجینال برندهای مشهور هستند که مستقیما از تولیدکنندگان این برندها خریداری شده و با قیمت کمتری به فروش می رسند. گاهی اوقات کارخانه بیشتر از نیاز بازار لباس تولید میکند، جدیدترین لباس های شیک برای مردان، زنان و کودکان که به مد علاقه دارند توسط این کارخانه ها تولید و به بازار عرضه می شود. اما به علت اینکه بیشتر از نیاز بازار تولید می شود در نتیجه تعدادی از این لباس ها بفروش نمی رسند و در انبار باقی می مانند. کارخانجات و تولید کنندگان برندهای معروف برای هر مدل لباسی زمان مشخصی دارند مثلا لباس زمستانی یا لباس تابستانی و به صورت فصلی یا در بازه زمانی مشخصی بفروش می رسد و پس از تمام شدن این بازه زمانی باید مدل لباس جدیدتری را ارائه کنند. به عنوان مثال وقتی برند معروفی مثل لباس پپرتز برای ماه نوامبر زیرپوش نخ پنبه ای دخترانه برنگ سرمه ای را تولید کرد برای ماه بعد باید محصول جدیدتری مثل  سویشرت اسپرت درجه یک کتان قرمز و مشکی را تولید کند. با اینکه هر دو این لباس ها درجه یک هستند و از یک برند معتبر هستند ممکن است تعدادی از این محصولات بفروش نرفته باشد و در انبار باقی بمانند. در این زمان شرکت پپرتز این محصولات را با قیمت کمتری به عمده فروشان و فروشگاه های استوک مثل فروشگاه هپی پوش در ایران بفروش می رساند و آنها می توانند این محصولات را با قیمت کمتر و ارزان تری نسبت به قیمت واقعی بفروش برسانند.

فروشگاه هپی پوش ( happypoosh ) نماینده فروش محصولات استوک در ایران است که در زمینه فروش محصولات برند و مارکدار معروف فعالیت دارد و انواع لباس های نوزادی، بچگانه، و لباس های پسرانه خارجی و دخترانه را ارائه می دهد.

استوک را نباید با تاناکورا اشتباه گرفت                   

تاناکورا به لباس های دست دومی که قبلا استفاده شده اند گفته می شوند درحالی که لباس های استوک کاملا نو و درجه یک هستند که از تولیدکنندگان اصلی خریداری می شوند اما به علت اینکه بیشتر از مقدار مورد نیاز بازار تولید شده اند در انبار باقی مانده و بفروش نمی رسند.  لباس ها و پوشاک تاناکورا گرچه ارزان قیمت هستند اما به دلیل دست دوم بودن احتمال انتقال بیماری پوستی دارند و میتوانند سلامت فرد را به خطر بیندازند.

چرا لباس های استوک بفروش نمی رسند ؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که لباس های استوک که از برندهای معروف و پرطرفداری هستند چرا باید در انبار باقی بمانند و فروش نروند ؟ آیا استوک همان تاناکورا است ؟

بله لباس های استوک از معروف ترین برندها هستند اما شرکت های مد همیشه در حال تولید لباس های جدید و جدیدتری هستند وقتی لباسی به عنوان مثال برای تابستان امسال تولید شود برای پاییز لباس های جدیدتر و متنوع تری در راه خواهد بود . آنها هیچوقت تنها یک مدل لباس را تولید نمی کنند و به همین دلیل ما همیشه شاهد نمایشگاه های مد و فشن هستیم. لباس های رنگارنگ و جدید! طراحان مد عاشق خلق لباس های جدید هستند بنابراین وقتی یک نوع لباس بیشتر از نیاز بازار تولید شود قبل از اینکه از مد بیفتد ان را به صورت عمده و با قیمت کمتری بفروش می رسانند زیرا انبار محصولات تابستانی تا پاییز باید برای لباس های پاییزه اماده شود و انبار لباس های پاییزه برای لباس های زمستانی باید خالی شود! این روند همچنان ادامه دارد و شرکت های مد به همین دلیل لباس را با قیمت کمتری به حراج می گذارند.

لباس های استوک را باید لباس های حراجی یا لباس تخفیف دار نامید زیرا تولید کنندگان مد این لباس ها را به حراج می گذارند یا با تخفیف ویژه به عمده فروشان می فروشند.

این استراتژی فروش شرکت های بزرگ و به دلیل رقابت شدیدی است که بین شرکت های مد و برندهای مشهور است که باعث بوجود آمدن لباس های استوک می شود. زیرا برندهای معروف هیچوقت بیشتر از سه تا 6 ماه یک لباس را در انبار خود نگه نمی دارند.

روش تشخیص لباس تاناکورا از لباس استوک                  

لباس های تاناکورا یا tanakura به دلایل مختلفی وارد بازار می شوند. اکثر این لباس ها در واقع لباس هایی هستند که مردم به خیریه ها اهدا کرده اند یا لباس های بازیافتی هستند و از ظاهر آنها کاملا مشخص است که قبلا استفاده شده اند. این لباس ها را میتوان با نگاه کردن به لباس بخوبی تشخیص داد. لباس دست دوم یا تاناکورا به علت دست دوم بودن بسته بندی، لیبل و تگ مناسبی ندارند دچار زدگی یا کرک شده اند و حالت خود را از دست داده اند در حالی که لباس های نو و درجه یک این ویژگی ها را ندارند.

 

 

 

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

7 دیدگاه در “فرق لباس های استوک و تاناکورا چیست

  1. زهره گفت:

    این لباس نوزادی هایی که شما دارید یا لباس های برند ها که گاشتید اینا تاناکورا هستن؟

    1. r.oveiei گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      تمامی اجناس سایت نو هستند و داری اتیکت
      در واقع اجناسی هستند که در حراج ها خارجی خریداری شده اند
      برای اطلاعات بیشتر میتونید از این مقاله استفاده کنید
      https://happypoosh.ir/%d9%81%d8%b1%d9%82-%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%b3-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%88%da%a9-%d9%88-%d8%aa%d8%a7%d9%86%d8%a7%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%a7-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

  2. باقر ابراهیمی گفت:

    ممنون از توضیحاتتون.
    برند هایی مثل لوپیلو که دارید جز برند های استوک شما محسوب میشن؟
    شما فروش لباس تاناکورا ندارید؟؟

    1. r.oveiei گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله لوپیلو هم جزئ برند های استوک هست
      ما لباس تاناکورا کار نمیکنیم، کل لباس های داخل سایت نو و دارای تگ هستند

  3. امیر گفت:

    سلام در زمان قدیم حدود 40 سال پیش یک سریال ژاپنی بود بنام اوشین که دختر فقیری بود و از کودکی کار میکرد تا اینکه بزرگ شد و شروع به کار در فروشگاه ها کرد و بعدها برای خودش فروشگاه زنجیره ای بنام تاناکورا که اسم شهرشون بود زد.و در آنجا همه چیز بصورت ارزان میفروخت.اسم تاناکورا از اسم فروشگاههای اوشین گرفته شده.

    1. r.oveiei گفت:

      ممنون از شما بابت اطلاعاتتون

    2. سینا گفت:

      تاناکورا اسم شوهرش بود
      ریوزو تاناکورا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *