لباس نوزادی

لباس نوزادی در چند هفته اول

baby clothes

ویژگی لباس نوزادی در چند هفته اول از مهمترین مواردی است که قبل از خرید لباس نوزادی باید به آن توجه شود. برنامه ریزی و خرید برای کمد لباس نوزادتان می تواند سخت باشد، اما خیلی لذت بخش است. چیزهای زیادی هستد که میتوانید به خرید آنها فکر کنید. از خرید جوراب و کلاه گرفته تا لباس خواب، لباس سرهمی و لباس بادی نوزادی. برای کمک به شما در مرتب سازی لیست مواردی که باید خریداری کنید در اینجا خلاصه ای از همه چیزهایی که در 6 هفته اول و بعد از آن نوزادتان به آن نیاز دارد آورده شده است. بسته به اینکه نوزادتان چقد تپل باشد یا رشدش چقدر باشد این ها مواردی است که نوزادتان از زمان تولد تا 6 هفتگی نیاز دارد.

لباس نوزادی در چند هفته اول  چی بخرم و چرا ؟

نوزادتان تقریبا کل سه ماه اول یا خواب است یا شیر می خورد! بنابراین شما نیاز است که چند دست لباس خواب، لباس مجلسی نوزادی و چند لباس ساده برایش تهیه کنید. پوشاندن لباس فانتزی برای داخل منزل مناسب نیست. گرچه برای مهمانی یا بیرون بردن نوزادتان از خانه مناسب است اما برای روزهای عادی در خانه به لباس راحت و با دوامی نیاز دارید. لباس نوزاد باید خیلی با کیفیت و با دوام باشد و بتوان آن را با ماشین لباسشویی شست. چونکه لباس نوزاد بر خلاف لباس بزرگسال هر روز باید شسته شود.

فراموش نکنید که نوزادتان در چند ماه اول خیلی سریع رشد می کند و بزرگتر می شود. در واقع بعضی از نوزادان حتی در زمان تولد هم تپل هستند و مستقیما از بدو تولد از سایز 3 ماهه استفاده می کنند. بنابراین در زمان خرید کل هزینه هایتان را برای خرید لباس سایز صفر مصرف نکنید و برای سایزهای  مختلف خریداری کنید.

زمانی که نوزادتان به دنیا امد کمد لباسش را امتحان می کند. خیلی سریع می فهمید که کدام لباس برایش بهتر است. می توانید چند دست لباس از ست لباس مورد علاقه تان هم خریداری کنید. نوزادتان چون تازه متولد شده باید لباسش در طول روز چند بار عوض شود. بنابراین هرچه تعداد لباس بچه بیشتر باشد کمتر به لباس شویی نیاز دارید!

کودکتان را از ابتدا خوش استایل به خانه بیاورید

شما میخواهید نوزادتان از از بیمارستان محل تولدش با چیزی نرم، گرم و خوش عکس به خانه بیاورید. چرا خوش عکس ؟ خوب قطعا وقتی کودکتان تازه به دنیا می آید همه می خواهند از او عکس بگیرند حتی خود شما هم بعنوان یادگاری عکس خواهید گرفت. یک لباس با شلوار بهتر است تا بتوانید بندهای صندلی ماشین را به راحتی ببندید تا فشاری به پاهای کوچک و نازکش وارد نشود. اولین لباسش باید از پنبه ارگانیک ساخته شده باشد. یک کلاه خوشگل و جذاب که سرش را گرم نگه دارد.در عکس ها هم خیلی عالی به نظر می رسد.

ویژگی های لباس نوزادی

در انتخاب لباس نوزادی به داشتن این ویژگی ها دقت کنید.

1-آسانی روز و راحتی شب

این جمله طلایی را قبل از هر خرید لباس نوزاد برای 6 هفته اول به خاطر داشته باشید.

” برای شب راحت و برای روز آسان”

لباس نوزاد به صورت شبانه روزی نیاز به تعویض دارد. از طرفی نوزادتان همواره در گهواره اش خواب است. باید لباسی نرم و راحت باشد و در عین حال در آوردنش برای تعویض پوشک راحت باشد. نوزادان اصلا دوست ندارند که از قسمت سرشان لباس دراورده شود. از طرفی سر نوزاد در زمان تولد نرم است و نباید فشاری به آن وارد شود. باید لباسی را انتخاب کنید که زمان تعویض پوشک بتوانید پاهای کودکتان را براحتی از آن خارج کنید و دوباره پاهای نوزادتان را بپوشاند بنابراین لباسی را انتخاب کنید که جلوی آن تا انتها باز می شود.

2-فوق العاده گرم و نرم مثل نان تست

جنس لباس باید گرم و نرم باشد. شلوارهای کشی و نرمی که با پنبه ارگانیک ساخته شده اند و دارای گواهینامه GOTS هستند تهیه کنید. GOTS استاندارد جهانی نساجی ارگانیک است که برندهای معتبر دنیا مثل برند لوپیلو و کیابی از این استاندارد برخوردارند. یک ست لباس نوزادی گرم تهیه کنید. برای اینکه پاهای نوزادتان خوب گرم بماند و سرما نخورد به 4 تا 6 جفت ست لباس نوزادی پنبه ای نیاز خواهید داشت.

3-برای چند لایه پوشاندن عالی باشد

لباس های بادی نوزادی برای نوزادان عالی هستند. از هر کدام 3 تا 6 عدد لباس بادی نوزادی آستین بلند برای ماه های سرد زمستان و 3 تا 6 عدد لباس بادی نوزادی آستین کوتاه برای آخر سال نیاز خواهید داشت. لباس های بادی نوزادی را انتخاب کنید که علاوه بر کیفیت دارای طرح های زیبا و شیکی باشند. علاوه بر این باید به آسانی بتوان پوشک را عوض کرد. برای 6 هفته اول باید حتما در هنگام انتخاب لباس نوزادی به راحتی تعویض پوشک توجه کنید در غیر این صورت نوزادتان موقع تویض پوشک خیلی گریه می کند. علاوه بر این لباس باید یقه فرشته باشد و براحتی از قسمت سر نوزاد خارج شود.

مهمترین نکته این قسمت این است که لباسی را انتخاب کنید که لازم نباشد حتما از قسمت سر نوزاد خارج شود. بتوان از روی دوش و شانه نوزاد هم آن را خارج کرد و پوشک را عوض کرد تا نوزاد گریه نکند.

4-فوق العاده دنج برای روزهای سرد

اگر یک بچه زمستانی دارید و در جایی زندگی می کنید که آب و هوای سردی دارد. ممکن است به چند لباس نوزادی پتویی نیاز داشته باشید.  در غیر این صورت دو پلیور یا ژاکت نوزادی سبک برای نوزاد شما کافی است. می توانید یک لباس آستین بلند یا یک لباس آستین کوتاه و یک لباس پتویی استفاده کنید. لباس های نوزادی سرهمی پتویی با گوش خرس خیلی جذاب هستند.

تعداد و نوع لباس نوزاد

بصورت کلی برای 6 هفته اول شما به لباس هایی نیاز دارید که پوشاندن و درآوردنشان راحت است که شامل موارد زیر می شود :

لباس سرهمی نوزادی :

برای خواب نوزادان عالی است و اکثر نوزادان در چند هفته اول بیشتر اوقات خواب هستند. بنابراین سرهمی نوزادی بهترین انتخاب است. بین 6 تا 8 عدد سرهمی در خانه داشته باشید. اگر نوزادتان در زمستان بدنیا آمد لباس سرهمی پتویی یا پشمی هم نیاز دارد.

پیراهن و شلوار نوزادی:

پیراهن نوزادی دکمه دار و شلوار جزو جدا نشدنی کمد لباس نوزادتان هستند که بین 5 تا 7 عدد نیاز دارید. بهتر است شلوارهای کشی بخرید زیرا نوزادتان بسرعت رشد می کند و از طرفی بخاطر پوشک شلوار نوزادی باید کش بیاید تا پای نوزادتان اذیت نشود.

سویشرت نوزادی :

اکثر نوزادتان دوست ندارند لباسشان از قسمت سر خارج شود. به همین دلیل سویشرت یا پلیوری که از قسمت جلو دکمه داشته باشد و بتواند نوزادتان را گرم نگه دارد برای فصل زمستان ایده آل است.

جوراب و کلاه نوزادی :

برای گرم نگه داشتن پای نوزادتان چه در داخل خانه و چه برای بیرون از خانه به چند جوراب پشمی نیاز دارید. دقت کنید که کش جوراب تنگ نباشد تا  به پای کودکتان فشار نیاورد. زیرا پای نوزاد در هنگام تولد و چند ماهه اول خیلی نازک است. علاوه بر این باید سر نوزاد را با کلاه بپوشاند. اگر کلاه برای نوزاد تابستانی است یک کلاه با لبه های پهن انتخاب کنید. برای نوزاد زمستانی یک کلاه گرم و نرم که بتواند گوش هایش را بپوشاند.

 خرید لباس نوزادی

برای خرید لباس نوزادی از فروشگاه های معتبر استفاده کنید. فروشگاه هپی پوش برای راحتی و اطمینان خاطر شما، مجموعه کاملی از ست های لباس نوزادی از پرطرفدارترین و بهترین برندهای لباس نوزادی جهان را ارائه می کند. میتوانید شیک ترین، جذاب ترین و با کیفیت ترین لباس های نوزادی را برای چند هفته اول تولد نوزادتان و حتی بعد از آن بصورت آنلاین خریداری کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “لباس نوزادی در چند هفته اول

  1. ساناز گفت:

    خرید لباس بچگانه در عین حال که یه کار سادست اما مهمه چون با راحتی نوزاد در ارتباطه

    1. r.oveiei گفت:

      سلام، بله دقیقا حرفتون درسته، با توجه به حساس بودن پوست نوزادان، ما به عنوان والدین باید سعی کنیم پوشاکی رو تهیه کنیم که از الیاف طبیعی تهیه شده باشن، برند لوپیلو از بهترین تولید کننده های پوشاک هست که این خواسته رو برای ما برآورده کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *